søndag den 6. december 2015

Spring (2014)


Spring
Instruktion: Justin Benson & Aaron
Moorhead
Medvirkende: Lou Taylor Pucci,
Nadia Hilker, Francesco Carnelutti
m.fl.
XYZ Films, 2014

 _ _

Spring er en rigtig independent og eksperimenterende romantisk gyserfilm med science fiction-elementer. Den handler om en ung, amerikansk knøs der kommer til en lille italiensk by og møder drømmepigen — men hun gemmer på en dyster hemmelighed! Spring er desværre den slags film, der bliver ødelagt af et pivringe tredje akt, men de første 70 minutter af filmen er spændende og stemningsfulde, og så er den også lækkert skudt og klippet. Spring lugter lidt af Lovecraft, men har tendenser til Twilight.



Spring udkom på dansk blu-ray fra Another World Entertainment d. 19. november. Der er følgende fyldige men pivringe (og meget selvsmagende og meget lidt sjove) ekstramateriale til filmen — intet er tekstet og intet gør dig klogere på filmen:

  • Spring featurette (hjemmevideooptagelser med telefon, små kameraer osv. — fuldstændig ustruktureret, ingen kapitler, 1:07:16 timer)
  • Wankster girlfriend monologue (en form for deleted scene, skuespilleren performer med manus i hånden, 2:02 min.)
  • Angelo, the worst farmer in the world (klip fra filmen hvor de mange anakronismer (altså fejl?) tydeliggøres — tænkt som en joke, 1:57 min.)
  • Promo videos (2) (lidt misvisende er der ikke 2 men 1 PR-video med instruktørparret der fortæller om filmen — tænkt som en joke, 1:20 min.)
  • The note (vi finder ud af hvad Evan rent faktisk skriver på servietten til Louise — det er fjollet og plat og tænkt som en joke, 1:48 min.)
  • The Talented Mr. Evan: An inside joke for lovers of The Talented Mr. Ripley (klip fra filmen og ekstra optagelser — igen tænkt som en joke, 1:27 min.) 
  • Original trailer (2:11 min.)
  • Deleted scenes (lidt misvisende er der ikke tale om flere slettede scener, men én forlænget scene, 2:13 min.)
  • Alternate ending (ikke en reel alternativ slutning, men en "for sjov" slutning skudt flere måneder senere med mobiltelefoner, 3:33 min.)
  • Proof of concept (nærmest en lille kortfilm lavet som én lang kamerakørsel rundt om et par der snakker sammen, 2:08 min.)
  • Evan ti odio (fjollet og plat kortfilm lavet som stumfilm i sort/hvid og med klavermusik, hvor vi følger en af filmens mindste bikarakterer der bliver sur på Evan, 3:57 min.)
  • Ingen kommentarer:

    Send en kommentar