søndag den 20. december 2015

Mission: Impossible (1996)


Mission: Impossible
Instruktion: Brian de Palma
Medvirkende: Tom Cruise, Jean
Reno, Ving Rhames, John Voight
m.fl.
Paramount Pictures, 1996


Mission: Impossible er instrueret af Brian de Palma — og det kan man godt se! På den gode måde. Udover at introducere Ethan Hunt-karakteren, eksplosivt tyggegummi og de fantastiske latexmasker, så er der også masser af lækre suspense-scener, neo-noir-stemning og visuelt giallo-lir. Dette er en fantastisk start på Mission: Impossible-serien.



Mission: Impossible blev genudgivet på blu-ray sammen med de fire andre film d. 17. december. Der er tale om præcis de samme blu-ray-udgaver (covers, skiver, ekstramateriale, det hele) som blev udgivet i 2011. Nu har Paramount bare samlet dem med et papcover udenom — der er derfor intet unikt ved samlingen her.

Der er følgende ekstramateriale til Mission: Impossible — alt er genbrug fra tidligere dvd-udgaver og derfor i SD, men tekstet på dansk:

  • Mission: Remarkable — 40 years of creating the impossible (mini-featurette der skøjter hurtigt igennem serien med afstikkere til den gamble tv-serie, 11:26 min.)
  • Mission: Explosive Exploits (mikrofeaturette om Tom Cruises stunts, 5:09 min.)
  • Mission: Spies Among Us (mikrofeaturette om CIA og IMF, 8:40 min.)
  • Mission: Catching the Train (mikrofeaturette om klimaksscenen, 2:39 min.)
  • Mission: International Spy Museum (mikrofeaturette om virkelighedens spioner, 6:31 min.)
  • Mission: Agent Dossiers (tekster om syv agenter, men ikke Jean Renos karakter!)
  • Excellence in Film (hyldest til Tom Cruise med sammenklip af hans store filmscener, 9:15 min.)
  • Generation Cruise (hyldest til Tom Cruise med sammenklip af hans store filmscener, 3:36 min.)
  • Photo gallery (40 fotos)
  • Mission: Marketing (theatrical trailers + tv-spots, ialt 6:53 min.)
  • Ingen kommentarer:

    Send en kommentar