mandag den 17. november 2014

Robin Hood (1973)



Robin Hood

Instruktion: Wolfgang Reitherman
Amerikanske stemmer: Brian Bedford, Phil Harris, Peter Ustinov m.fl.
Danske stemmer: Finn Storgaard, Morten Grundwald, John Price m.fl.

Walt Disney Productions, 1973.

★★ _ _ _

I anmeldelsen omtaler jeg genbrugssekvensen i Robin Hood, hvor Disney låner uhæmmet fra sig selv (nærmere betegnet fra Snehvide, Junglebogen og Aristocats). Se med her...




Robin Hood udkom på dansk blu-ray fra Disney d. 6. november. Blu-rayen indeholder følgende ekstramateriale — og dermed desværre ingen featurette eller dokumentar om tilblivelsen:
  • Slettet historie: "Kærlighedsbreve" (animerede storyboard-tegninger, 7:33 min.)
  • Alternativ slutning (storyboard-tegninger i SD-kvalitet, 4:34 min.)
  • Robin Hood-galleri (kommenterede stillbilleder i SD-kvalitet, 8:50 min.)
  • Syng med på filmen (hele filmen med undertekster på sangene!)
  • Kortfilm: "Ye Olden Days" (sort/hvid Mickey Mouse-tegnefilm fra 1933 men i smuk HD, 8:18 min.)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar