mandag den 19. oktober 2015

Tomorrowland: A World Beyond (2015)


Tomorrowland: A World Beyond
Instruktion: Brad Bird
Medvirkende: George Clooney, Britt
Robertson, Raffey Cassidy, Hugh
Laurie m.fl.
A113, 2015

 _ _

Tomorrowland: A World Beyond er en velmenende science fiction-film med charmerende George Clooney og søde/småskøre Britt Robertson i hovedrollerne. Det handler om fremtiden og om at redde fremtiden. Det handler om gode robotter og onde robotter. Det handler om wacky science-fiction-set-pieces og storladent space age-design. Og så handler det først og fremmest om at tænke positivt. Men hvad filmens plot reelt går ud på, og hvordan det hele hænger sammen — det aner jeg ikke!



Tomorrowland: A World Beyond udkom på dansk blu-ray fra Disney d. 8. oktober. Der er følgende ekstramateriale på skiven — det hele er i småtteriafdelingen, og intet er desværre tekstet på dansk!:

  • Remembering the Future (mini-featurette med Brad Bird der fortæller om filosofien bag Tomorrowland med arkivoptagelser fra Disneyland, 7:09 min.)
  • Casting Tomorrowland: A World Beyond (mini-featurette hvor Brad Bird fortæller om skuespillerne, 7:27 min.)
  • A Great Big Beautiful Scoring Session (mini-featurette om Michael Giacchino og hans musik, 6:03 min.)
  • The World of Tomorrow Science Hour (mockumentary outtakes fra Disneys tv-serie The World of Tomorrow Science Hour, med Hugh Laurie som fremtidsforskeren David Nix, 5:08 min.)
  • The Origins of Plus Ultra (informations-tegnefilm som angiveligt er fra 1960erne og som angiveligt forklarer hvor filmens fremtidsverden kommer fra, 3:26 min.)
  • Brad Bird production diaries (2 mikro-indslag, ialt 4:34 min.)
  • Blast from the Past commercial (mockumentary-reklame for filmens nørdebutik, 00:41 min.)
  • Deleted scenes (3 stk. med instruktørens kommentarer, ialt 8:45 min.)


  • Ingen kommentarer:

    Send en kommentar