tirsdag den 6. oktober 2015

Spy (2015)


Spy
Instruktion: Paul Feig
Medvirkende: Melissa McCarthy,
Jude Law, Jason Statham, Rose
Byrne m.fl.
Chernin Entertainment, 2015

 _ _

Spy er en gakket spionkomedie med Melissa McCarthy, Jude Law og Jason Statham. De spiller CIA-agenter på slap line, der på forskellig vis og med forskelligt held skal opspore og stoppe en atombombe. Men plottet er egentlig evigt ligegyldigt — det hele handler om vovede jokes, slapstick-komik, masser af grimme bandeord og en erigeret penis eller to. Spy er en fuldstændig forudsigelig James Bond-pastiche, men der er tilpas doser actionfyldt skæg og ballade til at underholdningen er hjemme. Jason Stathams actionmands-selvironi er fantastisk — han er den egentlige stjerne i Spy.



Spy udkommer på dansk blu-ray fra 20th Century Fox d. 8. oktober. Der er følgende ekstramateriale på skiven — stort set det hele handler om slettede scener eller bloopers. Noget af det er sjovt, andet er pinagtigt:

  • Commentary track
  • How Spy was made (8 mikro og mini-featurettes som går bag om kameraet på filmen, ialt 52:46 min.)
  • Redacted scenes (3 slettede scener, ialt 3:13 min.)
  • Classified alternate scenes (15 alternative/forlængede scener, ialt 31:51 min.)
  • Top secret gag reel (bloopers, 6:39 min.)
  • Extra top secret behind-the-scenes gag reel (flere bloopers, 3:43 min.)
  • Director of intelligence Feig makes the cast do his bidding (Paul Feig instruerer skuespillerne i random one-liners og jokes — meget sjovt! — 8:53 min.)
  • Susan and her men (små klip fra filmen og slettede klip fra filmen, 8:18 min.)
  • Super villain Rayna can't keep it together (endnu flere bloopers med Rose Byrne, 5:05 min.)
  • Super vermin (slettede klip med mus, 1:34 min.)
  • The many deaths of Anton (forskellige one-liners ifm. Antons død, 00:57 min.)
  • The trouble with covers (endnu flere bloopers igen, 2:28  min.)
  • The great Rick Ford (flere slettede scener med Jason Statham, 3:42 min.)
  • For your eyes only: Jokes-a-plenty (endnu flere slettede scener og jokes, 13:25 min.)
  • The handy world of spies (endnu endnu flere bloopers, yay!, 1:52 min.)
  • Speaking is an art form (fortsat blooper-palooza, 1:57 min.)
  • Super villains of the animal world (bloooooooopers igen igen, 2:19 min.)
  • Gallery (slideshow med 30 fotos)
  • Theatrical trailer (1:52 min.)
  • Ingen kommentarer:

    Send en kommentar