torsdag den 13. august 2015

Hjem (2015)


Hjem
(org. titel: Home) 
Instruktion: Tim Johnson
Engelske stemmer: Jim Parsons,
Rihanna, Steve Martin, Jennifer
Lopez m.fl.
Danske stemmer: Casper Phillipson,
Saskia Mølgaard, Christian
Damsgaard, Cecilie Stenspil m.fl.
DreamWorks Animation, 2015

★ _ _ _

DreamWorks' nyeste animationsfilm, Hjem, handler om nogle frygtsomme, lilla rumvæsner der invaderer Jorden, fordi de er på flugt og gemmer sig for nogle andre og temmeligt aggressive rumvæsner. Og så handler Hjem selvfølgelig også om hvordan et af de her små fjollede rumvæsner møder en lille pige der er helt alene i verden. Og alt det er egentlig fint nok — og filmen ser også flot og farvestrålende ud — men Hjem føles også fra først til sidst som kalkuleret genbrug, uden at nogen af folkene bag filmen rigtig har troet på ideen.



Hjem udkom på dansk 3D-blu-ray og almindelig blu-ray fra 20th Century Fox d. 30. juli. Der er følgende meget børnevenlige og mestendels ligegyldige ekstramateriale til filmen — alt er tekstet på dansk. Instruktørens kommentarer og de alternative/slettede scener er det mest interessante her:

  • Best Party Ever (intro til ekstramaterialet, 1:01 min.)
  • Oh's Party Place (danse- og musikvideoer med bøverne og Jennifer Lopez og i karaokeversion, 9:23 min.)
  • Oh's Boovy Jukebox (filmens 16 sangscener klippet sammen, ialt 28:09 min.)
  • Oh's party planning tips (4:46 min.)
  • Short Boovies (3 kortfilm om bøverne — to af dem baseret på klip fra Hjem, ialt 9:05 min.)
  • Deleted scenes (4 alternative åbningsscener + 2 slettede scener inkl. instruktør Tim Johnsons kommentarer, ialt 26:05 min.)
  • Be An Artist (story artist Andy Erekson fortæller hvordan man tegner Oh, Tip og katten Gris, ialt 22:41 min.)
  • Home: Boov Pop! Mobile Game (reklame for mobilspil, 00:38 min.)
  • Stars of Home (mikro-featurette hvor de amerikanske skuespillere der fortæller om deres karakterer, 1:32 min.)
  • Gallery (slideshow med 24 billeder fra filmen, 2:03 min.)
  • Theatrical trailer (2:26 min.)
  • Ingen kommentarer:

    Send en kommentar