tirsdag den 14. juli 2015

The Gambler (2014)


The Gambler
Instruktion: Rupert Wyatt
Medvirkende: Mark Wahlberg, Brie
Larson, Michael Kenneth Williams
m.fl.
Paramount Pictures, 2014

★ _ _ _

The Gambler er en rigtig gamblingfilm, en rigtig spille-film, kan man næsten sige. Mark Wahlberg spiller en ludoman der skylder en forfærdelig masse penge væk til forskellige gangstere. Men han er så også litteraturprofessor, og han er også født med en sølvske i munden. Desværre er han også hamrende usympatisk mod alt og alle, og uden ét eneste spor af menneskelighed, som man kan forholde sig til. Og dermed bliver The Gambler er et skoleeksempel på en film, der har det hele — skuespillet er i orden, instruktionen og instruktørens vision er tydelig — men hvor manuskriptet også ødelægger det hele!



The Gambler udkom på dansk blu-ray fra Paramount d. 4. juni. Der er følgende fine ekstramateriale på skiven:

  • Mr. Self Destruct: Inside The Gambler (mini-featurette om filmens tilblivelse, 14:12 min.)
  • Dark Before Dawn: The Descent of The Gambler (featurette om filmens production design, 16:26 min.)
  • Changing the Game: Adaptation (mini-featurette om Monahans for hold til den oprindelige film og manuskriptskrivning, 9:02 min.)
  • In the City: Locations (mini-featurette om location-optagelserne, 9:27 min.)
  • Dressing the Players: Costume Design (mini-featurette om kostumerne, 7:49 min.)
  • Deleted / Extended Scenes (6 stk. ialt 23:31 min.)
  • Ingen kommentarer:

    Send en kommentar