onsdag den 20. maj 2015

Klokkeblomst og legenden om ønskedyret (2014)



Klokkeblomst og legenden om
ønskedyret
(original titel: Tinker Bell and the
Legend of the NeverBeast)
Instruktion: Steven Loter
Amerikanske stemmer: Ginnifer
Goodwin, Mae Whitman, Rosario
Dawson, Lucy Liu m.fl.
Danske stemmer: Julie Ølgaard,
Özlem Saglanmak, Neel Rønholt,
Maria Rich m.fl.
DisneyToon Studios, 2014

 _ _

Legenden om ønskedyret er den syvende film i serien om Klokkeblomst, som jo egentlig stammer helt tilbage fra Disneys Peter Pan (1953). Men i denne nye film bliver Klokkeblomst så kørt ud på et sidespor, og filmen koncentrerer sig i stedet om feen Faunia, der møder det gådefulde og relativt uhyggelige ønskedyr. Samtidig er en ildevarslende grøn komet også slået ned i Drømmehaven, og det hele peger mod en ret grum skæbne... Derfor er Legenden om ønskedyret nok også lidt for spændende for de allermindste (altså børn under 6-7 år), men det er den hidtil bedste film i Klokkeblomst-serien.



Klokkeblomst og legenden om ønskedyret udkom på dansk blu-ray fra Disney d. 23. april. Der er følgende tyndbenede ekstramateriale på skiven — gemt bag kryptiske ikoner. Alt er tekstet på dansk:

  • Historien bag Ønskedyret (mini-featurette, 5:14 min.)
  • 5 vigtige ingredienser til at lave Grynte med (mini-featurette, 5:11 min.)
  • Slettede scener (4 stk, 11:07 min.)
  • Jeff Corwins guide til rigtige ønskedyr (mikro-featurette, 3:30 min.)
  • Klokke om dyr (Faunia synger en sang om dyr, 1:51 min.)
  • Et særligt kig på Klokkeblomst og legenden om ønskedyret (highlights fra filmen med tilsat musik, 1:32 min.)
  • Mickey Mouse-kortfilm: Yodelberg (holdt i den nye grafiske stil, fra 2013, 3:48 min.)
  • Ingen kommentarer:

    Send en kommentar