fredag den 1. maj 2015

Homeland sæson 1 (2011)



Homeland (Sæson 1)
Skabt af Alex Gansa & Howard
Gordon
Medvirkende: Claire Danes, Damien
Lewis, Mandy Patinkin m.fl.
Fox21, 2011

★ _ _

De første fire sæsoner af thriller-dramaet Homeland er netop udkommet i en fin lille boks på dansk blu-ray, og den ryger igennem Filmblast Podcast over de næste måneder. Vi starter med sæson 1 fra 2011.

Homeland er en højspændt men også seriøs serie om CIA's jagt på en terrorist på amerikansk jord. Den har Claire Danes og Daien Lewis øverst på rollelisten; hun spiller en CIA-agent med ar på sjælen — han spiller en marinesoldat hjemvendt fra Irak med ar på sjælen. Homeland er en feminin udgave af en anden Fox-tv-serie, 24 timer (2001-2010), iblandet lidt nordic noir og skandinavisk tristesse.



Homeland sæson 1-4 er som nævnt lige udkommet i en fin samlet blu-ray-boks fra 20th Century Fox. Billedkvaliteten slår til enhver tid Netflix. Til sæson 1 finder man følgende fine ekstramateriale:

  • Commentary on Pilot by Claire Danes, Damien Lewis, Howard Gordon and Alex Gansa
  • Week 10: Prologue to Season 2 (teaser-scene der forbinder sæson 1 og 2, 3:53 min.)
  • Homeland Season 1: Under Surveillance (featurette om seriens baggrund og tilblivelse, 33:46 min.)
  • Deleted scenes, pilotafsnit (4:56 min.)
  • Deleted scenes, ep. 6 (3:16 min.)
  • Deleted scenes, ep. 11 (4:29 min.)
  • Ingen kommentarer:

    Send en kommentar