fredag den 15. maj 2015

Homeland sæson 2 (2012)



Homeland (Sæson 2)
Skabt af Alex Gansa & Howard
Gordon
Medvirkende: Claire Danes, Damien
Lewis, Mandy Patinkin m.fl.
Fox21, 2012

 _

De første fire sæsoner af thriller-dramaet Homeland udkom i en fin lille boks på dansk blu-ray i april. Nu er vi nået til sæson 2 fra 2012.

Plotmæssigt fortsætter anden sæson af Homeland lige dér hvor første sæson sluttede. Genremæssigt bliver der dog skruet mere op for thriller og suspense, mens familiedramaet nedtones, når Carries jagt på den frygtede terrorist Abu Nazir fortsætter og spidser til. Homeland sæson 2 er hovedsageligt bedre og noget mere helstøbt end sæson 1 — til gengæld har den en sæsonafslutning der føles som et forfærdeligt påklistret antiklimaks.



Homeland sæson 1-4 udkom i en fin samlet blu-ray-boks fra 20th Century Fox. Billedkvaliteten slår til enhver tid Netflix. Til sæson 2 finder man følgende ekstramateriale:

  • Return to the Homeland: Filming in Israel (mini-featurette bagom kameraet på optagelserne on location i Israel, 7:52 min.)
  • Making "The Choice": Homeland Season 2 Finale (interviews med de medvirkende om sidste afsnit, 15:41 min.)
  • A Super 8 Film Diary by Damian Lewis (flimrede hjemmevideooptagelser bag kameraet, med Damien Lewis' kommentarer, 11:05 min.)
  • The Border: A Prologue to Season Three (1:40 min.)
  • Deleted scenes, episode 1 (1:14 min.)
  • Deleted scene, uspecificeret (1:30 min.)
  • Deleted scene, episode 12 (2:29 min.)
  • Ingen kommentarer:

    Send en kommentar