tirsdag den 10. februar 2015

Dawn of the Planet of the Apes (2014)





Dawn of the Planet of the Apes
(dansk titel: Abernes planet: 
Revolutionen)
Instruktion: Matt Reeves
Medvirkende: Andy Serkis, Jason
Clarke, Gary Oldman, Keri Russell
m.fl.
Chernin Entertainment, 2014.

★ _ _

DOWNLOAD PODCASTEN 
SOM MP3 HER.











Abernes planet: Revolutionen er den 8. og indtil videre sidste film i den lange abe-franchise der startede tilbage i 1968. Denne sidste film i rækken er først og fremmest en kulmination på udviklingen inden for special effects og CGI-effekter, for aldrig har aberne set mere livagtige ud i al deres computeranimerede naturlige skønhed. Men Abernes planet: Revolutionen er også meget skabelonsagtig og træg — ikke mindst i det forudsigelige plot og persongalleri.

Hør mere i podcasten...

Den 27. november sidste år udkom Abernes planet: Revolutionen på stand-alone blu-ray (med og uden 3D) samt i et nyt blu-ray-bokssæt fra 20th Century Fox. Primal Collection, som boksen hedder, indeholder alle otte Abernes planet-film, inkl. Tim Burtons genindspilning af den originale 1968'er-film og altså også de to nyeste abefilm.

Den almindelige blu-ray med Abernes planet: Revolutionen indeholder følgende ekstramateriale:

  • Audio Commentary by Matt Reeves
  • Deleted scenes — with optional audio commentary by Matt Reeves (3 scener, ialt 4:34 min.)
  • Journey to Dawn (mini-featurette om overgangen fra Rise til Dawn, 8:47 min.)
  • Andy Serkis: Rediscovering Caesar (mini-featurette om Andy Serkis, 9:02 min.)
  • Humans and Apes: The Cast of Dawn (featurette om skuespillerne og instruktionen af den, 17:47 min.)
  • The World of Dawn (mini-featurette om udendørs-optagelserne, 14:31 min.)
  • The Ape Community (mini-featurette om aberne, 10:26 min.)
  • Move Like an Ape: An Artist's Medium (featurette om abeskuespillernes bevægelser, 15:25 min.)
  • WETA and Dawn (featurette om de visuelle effekter, 20:27 min.)
  • The Fight for a new Dawn (featurette om skabelsen af filmens klimaks, 16:00 min.)
  • Gallery (slideshow med stillbilleder af concept art, characters, costumes, props, 6:45 min.)
  • Theatrical Trailers (3 stk, ialt 6:17 min.)
  • Sneak Peak + teaser of Exodus: Gods and Kings (salt 3:45 min.)

  • Ingen kommentarer:

    Send en kommentar