fredag den 11. september 2015

Under the Dome sæson 2 (2014)



Under the Dome (sæson 2)
Skabt af Brian K. Vaughan
Medvirkende: Dean Norris, Rachelle
Lefevre, Mike Vogel m.fl.
Amblin Television, 2014

 _ _ _ _

Tv-serien Under the Dome er baseret på en stor moppedreng af en roman af Stephen King, og så er den skabt af tegneseriemesteren Brian K. Vaughan og produceret af Steven Spielberg. Det er tre meget prominente navne, og det kan Under the Dome slet ikke leve op til. Heller ikke her i sæson 2, der først og fremmest er en letbenet science fiction-tjubang!-eventyrserie, hvor overnaturlige begivenheder, pseudovidenskabelige forklaringer og overraskende plot- og karakter-twists står øverst på dagsordenen. Under the Dome er vel mest af alt en slags arvtager til Lost (2004-2010), men altså uden dybde og uden troværdige karakterer.



Under the Dome sæson 2 udkom på dansk blu-ray fra Paramount tilbage i maj. Sæson 1 er tilgængelig på dansk Netflix, så længe det varer. Blu-rayens billed- og lydkvalitet slår til enhver tid Netflix. Til sæson 2 finder man følgende omfattende ekstramateriale — altsammen tekstet på dansk:

  • Inside Chester's Mill (langt handlingsresume af hele sæson 1, 41:25 min.)
  • Readings from the Dome (Stephen King og en håndfuld skuespillere læser højt fra manuskriptet til afsnit 1, 7:20 min.)
  • Filming the Season Premiere (bag-om-kameraet-featurette, 19:04 min.)
  • Stephen King & Season 2 (mini-featurette med fokus på Stephen Kings kreative input på serien, 8:46 min.) 
  • Welcome Back to Chester's Mill! (mini-featurette med fokus på karaktererne i sæson 2, 16:16 min.)
  • A Journey Through Season 2 (bag-om-kameraet-featurette med fokus på temaerne i sæson 2, 25:13 min.)
  • The Transmedia World of Under the Dome (mini-featurette om brugen af sociale medier ifm. seriens karakterer og PR, 7:27 min.)
  • The Visual Effects of Season 2 (mini-featurette, 8:27 min.)
  • Ready for Action: Tales from Under the Dome — Paintings by Jack Bender (mikro-featurette om malerierne i serien, 2:47 min.)
  • Ready for Action: Tales from Under the Dome — Creating Chester's Mill (mikro-featurette om seriens locations, 3:55 min.)
  • 3 deleted scenes
  • Gag reel (3:48 min.)
  • Ingen kommentarer:

    Send en kommentar