mandag den 19. januar 2015

Belle (2013)


Belle
Instruktion: Amma Asante
Medvirkende: Gugu Mbatha-Raw,
Tom Wilkinson, Emily Watson m.fl.
Pinewood Pictures, 2013



DOWNLOAD PODCASTEN SOM
MP3 HER.














Belle er et rigtigt britisk kostumedrama af Jane Austen-agtige proportioner. Amma Asante har instrueret dette historiske dokudrama, der er baseret på en sand historie fra 1700-tallet og handler om racisme og normer blandt adelen på det tidspunkt.

Belle er en rigtig dejlig film for all os, der er tossede med Pride & Prejudice, Jane Eyre og Downton Abbey — dybest set med hele den romantiske side af fortidens England, og ikke mindst kvindernes rolle i det mandsdominerede klassesamfund.

Hør mere i podcasten...

Belle udkommer på dansk blu-ray fra 20th Century Fox torsdag d. 22. januar. På skiven finder man følgende ekstramateriale, der desværre ikke er i den tunge ende:

  • Belle: The Story (promotion-featurette, 4:08 min.)
  • Gugu Mbatha-Raw Breakout Role (promotion-featurette, 4:03 min.)
  • The Power of Belle (promotion-featurette, 5:31 min.)
  • From Painting to Screen (promotion-featurette, 4:38 min.)
  • The History Behind the Painting (promotion-featurette, 4:55 min.)
  • Gallery (mini-slideshow, 1:05 min.)
  • Theatrical Trailer (2:26 min.)
  • Sneak Peeks (trailers for I Origins og The Fault in Our Stars, 4:44 min.)
  • Ingen kommentarer:

    Send en kommentar