tirsdag den 16. juni 2015

Big Hero 6 (2014)


Big Hero 6
Instruktion: Don Hall & Chris
Williams
Engelske stemmer: Scott Adsit, Ryan
Potter, Daniel Henney m.fl.
Danske stemmer: Peter Mygind,
Alex Høgh Andersen, Magnus Bruun
m.fl.
Walt Disney Animation Studios, 2014


Big Hero 6 er en dejlig, computeranimeret tegnefilm fra Disney, der fortsætter den gode stil fra 2013's megahit, Frost. Men Big Hero 6 træder også forholdsvis nye veje for Disney. Den er nemlig et charmerende mash-up af en Marvel-superheltefilm med farverige anime-karakterer sat i en smuk og overdådig fremtidsverden, tilsat en afvæbnende deadpan-humor, hæsblæsende actionscener og Disneys detaljerede animation. Derfor vandt Big Hero 6 fuldt fortjent en Oscar i februar, og derfor skal man se den.



Big Hero 6 udkom på dansk blu-ray fra Disney d. 8. juni. Der er følgende ekstramateriale til filmen:

  • Kortfilm: Festmåltidet (org. titel: Feast, 2014, med dansk tale, 6:13 min.)
  • Historien bag Big Hero 6: Hiros rejse (mini-featurette, med dansk tekst, 15:10 min.)
  • Big Animator 6: Figurerne bag figurerne (rundbordssnak om karakteranimation, med dansk tekst, 6:39 min.)
  • Slettede scener med introer af instruktørerne Don Hall & Chris Williams (4 scener, med dansk tekst, 13:10 min.)
  • Big Hero 6 biografteaser (med dansk tekst, 1:41 min.)
  • Mickey Mouse-kortfilm: Tokyo Go (i den nye crazy-stil, 2013, 3:47 min.) 


  • Ingen kommentarer:

    Send en kommentar