onsdag den 1. april 2015

Halo: Nightfall (2014)


Halo: Nightfall
Instruktion: Sergio Mimica-Gezzan
Medvirkende: Steven Waddington,
Mike Colter, Christian Contreras m.fl.
Scott Free Productions, 2014

 _ _ _ _ _












































På coveret ligner Halo: Nightfall til forveksling en rigtig spillefilm — ovenikøbet fra executive producer Sir Ridley Scott, kan man jo se. Men tag ikke fejl! Der er ikke tale om en regulær film, men om en webserie i fem afsnit, som nu er blevet klistret sammen og udgivet som en "film".

Uden på nogen måde at være ekspert i first-person shooter'en Halo (som har huseret i mange inkarnationer på X-Box og almindelige pc'ere siden 2001), tør jeg godt hævde, at filmen/webserien her ikke vinder nye fans over. Jeg er også ret sikker på, at alle dem der har spillet et eller flere Halo-spil også vil være relativt skuffede over de kiksede CGI-effekter og manglen på action. Vi andre — os der ikke kender noget som helst til Halo-universet — kan bare nøjes med at himle med øjnene over det minimale plot og de kedelige, intetsigende karakterer.



Halo: Nightfall udkom på dansk blu-ray fra Another World Entertainment d. 19. marts. Der er følgende ekstramateriale på blu-rayen — alt er tekstet på dansk:

  • Beyond the Game: Expanding the Halo universe (mikro-featurette, 3:51 min.)
  • Canon Fire: Developing the Story of Halo: Nightfall (mini-featurette, 6:16 min.)
  • Old Dogs & New Tricks: The Tech of Halo: Nightfall (mikro-featurette, 3:55 min.)
  • Try to Keep Up: The Stunts of Halo: Nightfall (mikro-featurette, 4:57 min.)
  • Return of the Ring: Locations of Halo: Nightfall (mini-featurette, 5:54 min.)
  • Heroes Evolved: Introducing Agent Locke (mikro-featurette, 4:04 min.)
  • Character Building: The Cast of Halo: Nightfall (mini-featurette, 6:03 min.)
  • New Horizons: Forging the Worlds of Halo: Nightfall (mini-featurette, 5:07 min.)
  • Second Stories (15 bittesmå sidehistorier, iscenesat som transmissioner, som kører sideløbende med Halo: Nightfall, ialt 47 min. spilletid)
  • Ingen kommentarer:

    Send en kommentar