onsdag den 25. marts 2015

The Hunger Games: Mockingjay — Part 1 (2014)


The Hunger Games: Mockingjay —
Part 1
Instruktion: Francis Lawrence
Medvirkende: Jennifer Lawrence,
Josh Hutchinson, Liam Hemsworth
m.fl.
Lionsgate, 2014

 _ _






































The Hunger Games: Mockingjay — Part 1 er første del af tredje og sidste del af historien om teenagepigen Katniss, der kommer til at stå i spidsen for en større oprørsbevægelse i den dystopiske fremtidsudgave af USA kaldet Panem. Og på trods af at alting vitterligt er op ad bakke — med tydelige økonomiske kompromiser, fortællemæssigt kluddermor og en stærkt begrænset portion girlpower — så ender Mockingjay — Part 1 faktisk med at være den bedste film i Hunger Games-serien indtil videre.



Mockingjay — Part 1 udkom på dansk blu-ray fra Nordisk Film d. 13. marts. Der er følgende omfattende og meget lækre ekstramateriale på blu-rayen — hvoraf det meste er tekstet på dansk:

  • Audio commentary with director Francis Lawrence and producer Nina Jacobson
  • The Mockingjay Lives: The Making of Mockingjay Part 1 (dybdegående dokumentar i 8 dele om f.eks. visuelt design, cast, kostumer og makeup, stunts og special effects m.m., 2:13 timer!)
  • Songs of the Rebellion: Lorde on curating the soundtrack (minifeaturette/interview med fokus på ideerne bag "Yellow Flicker Beat", 8:09 min.)
  • Lorde: "Yellow Flicker Beat" (musikvideo, 4:04 min.)
  • Straight from the Heart: A Tribute to Philip Seymour Hoffmann  (minifeaturette med interviews med castet om Hoffmann + klip fra Hunger Games-filmene, 11:01 min.)
  • Rubble & Ashes (minifeaturette om filmens set design, 9:10 min.)
  • Utilitarian Chic (minifeaturette om kostumer og makeup, 13:36 min.)
  • The Propos Team (minifeaturette om propagandafilmene, 11:55 min.)
  • Combat Zone: Stunts (minifeaturette om arbejdet med filmens stunts, 11:48 min.)
  • Deleted scenes (13 stk, 11:33 min.)
  • Insurgent sneak peak (PR-snas, 4:10 min.)
  • Ingen kommentarer:

    Send en kommentar